Friday, August 20, 2010

Apabila tiba saat penting


WATAK UTAMA : aku (bukan diri si penulis. dan bukan name sebenar)
WATAK SAMPINGAN :






Ape yang anda akan lakukan jika bersama family???
walau apa pun yang anda lakukan..
anda mesti mahukan yang terbaik
betul tak???

jangan menipu diri anda sendiri

ianya termasuklah aku...

tapi mungkin aku tidak sama dengan korg





pernahkah anda merasakan saat terpenting bersama Family???
atau
pernahkah anda ingin merasakan saat terpenting bersama Family???

jangan terlalu berharap...
huhuh
sebab tak semua yang korang mahu boleh dapat

ianya terjadi pada diri aku..
entah la..
aku pun x tahu mane silapnye...
aku cube jugak cari jalan
tapi masih terbayang

ha!!
mcm tu lah bunyi nye...



SEBENARNYA
Ape yang aku lakukan bersame family x dapat aku lupekan
baik jahat aku tuhan je yang tahu..
sejauh mane manusie blh menilai sesame manusie???
cube cerite skt???

mmg aku ni derhake...
tapi itu dari pandangan lame...
namun hari demi hari aku terus berubah
dan sampailah ke tahap sekarang...

namun masih ade yang tidak mengerti
huhuh
mlm ni aku bekerje..
layan perasaan sorang diri..
biarlah ape orang nk kate..
asalkan aku tak gangu orang lain
aku kerje utk diri aku
mase depan aku
utk duit aku study
maklumlah
diri susah

biarlah ade yang bangge dgn kerete mahal pemberian bapa???
huhhuh ape yang nk bangge??? :P
biarlah ade yang bangge dengan pekerjaan guru
layak kah kamu???
maaf la.. itu pandangan peribadi aku je...
mngkin kamu layak menjadi pengajar..


berbangge lah kamu dengan berkat usaha kamu sendiri

huhuhuhuh
entah le
mungkin silap aku jgk kot..
sbb tak bagi kepercayaan pade mulenye



Raye tiap tiap tahun mcm mane???
mcm biase tiap2 tahun..
aku lepak main guitar klw ade
bace buku / majalah
tgk tv Raye
tulis msj raye
TERMENUNG SORANG SORANG (itu dah selalu)



tapi klw aku diberi peluang untuk berkeluarga
huhuh
mgkin aku akn lakukan yg terbaik
aku tak nak ape yang aku rase sekarang ni,, anak bini aku rase di kemudian hari
akan aku berlaku adil terhadap kesemue anak2...
tidak aku membahagikan setiap anak2 aku baik dan buruk..
ini kerana semue manusie same je...
rukuk same tinggi
sujud same rendah..






artical ini hanye pandangan semata mata.. ianya tiada kaitan dengan cerita si penulis.. :)
hanya kiasan sempena Aidilfitri yang akan tiba...

jadi :
janganlah anda tergolong di dalam golongan watak 'aku' (bukan name sebenar) di dalam cerita ini...

sekian.. salam aidilfitri kpd pembaca setia ku..





No comments:

Post a Comment